Miloslav

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Něco o víře.

Možná trošku netradiční zamyšlení. Možná i nesprávné.
Dovolte mi malé, lajcké zamyšlení nad otázkou víry.
Vždy byla, a asi vždy bude, citlivým předmětem chápání a filosofického náhledu na svět okolo nás i vnitřního světa každého jedince. Vyhnu se pojmu indivídua, neboť nabylo, nevím proč, dehonestujícího významu.

Více, či méně, se vždy vše odehrávalo a bude odehrávat v intencích základní otázky. Věřím tomu, čeho konám?
Víra v něco, je hnacím motoroem člověčenství ve své prapodstatě od nepaměti. Je to tak uděláno od samého počátku existence člověka rozumného. Rozumný tvor věří, když věří tak myslí. A naopak. A umí se zdokonalovat v myšlení i ve víře. Vlastnost a schopnost myslet je základem spracování poznaného a schopnosti abstrahovat, domýšlet, spřádat, kouti, předjímat, definovat a hodnotit souvislosti, možné následky, uvědomovat si rizika, diverzifikovat je a činiti maximum na dosažení úspěchu svého činění.
Vědomě, cíleně konáme, Ne pro neúspěch.
Kdo v nic nevěří, nevěří ani sám v sebe. Je vláčen událostmi, smýkán okamžitou situací, aby byl posléze zničen okolnostmi, které nebyl schopen předjímat.
V histori lidstva se nestalo nic, co by stálo za zmínku, bez víry v něco.
Ať už šlo, víceméně, o události vrhnuvší lidstvo vzad, ale i události posunuvší vývoj a poznání vpřed. I dosti značně.
Neodsuzujte víru, moc prosím. Věřit se musí!
Bez toho to nebude a nemůže fungovat!
Pokud se podaří nějaké vrstvě společnosti prosadit nevěřícnost, nemůže to jinak dopadnout, než špatně. Pro všechny.
Úcta k osobnosti druhého, k jeho víře, ke všemu živému i neživému, je jediná cesta pro budoucnost. Protože jinak to, co se nazývá dnes lidstvem, " zítra" už nebude.

Nevím, do jaké míry se mi podařilo dát najevo, že nejde ani zdaleka pouze o problematiku náboženskou. I když i o ní.
Jde nyní o postoje k životu velice frekventované. A není se co divit.
Všem věřícím přeji naplnění tužeb a svobodu přesvědčení, které vám nikdo nebude vyčítat, ani vás za něj persekuovat!
Příjemný čas souznění !

Viera | stály odkaz

Komentáre

  1. správne
    zamyslenie, hlavne v bode kedy človek ničo neverí a vtedy sa necháva zmietať okolnosťami a vezie sa len tak nevedno ako a kam.
    Viera - ako hovoríš - nie je len o náboženstve, je to transcendentna zaležitosť.
    V relacii Lampa tento tdyzden spomenuli, že aj ta naboženska viera je akasi kulturnosť a tak to chapem aj ja. a i tvoj laicky postoj sa približuje tejto interpretacii.
    Všetkým želám pevnú vieru, nie tú vágnu, ale tú transcendentnú...
    publikované: 11.04.2009 15:30:08 | autor: maja (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. Maja
    ďakujem, že si skukla môj " príspevok". Nedalo mi vieš, lebo sa na tu na blogu objavil príspevok spochybňujúci vieru náboženskou.
    Autor ako keby nechcel rešpektovať právo každého mysliaceho tvora veriť v niečo, čo ho naplňuje a pomáha mu znášať strasti a vychutnávať, prežívať slastné okamihy radostných chvíľ jeho bytia.
    Preto som to. Priznávam, že som to dával od pása. Nemal som to nanečisto:-)).
    Si fajn človek, Maja!
    publikované: 11.04.2009 16:07:42 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  3. Miťo...
    pekné zamyslenie. :-)
    publikované: 11.04.2009 16:16:46 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  4. Miťo,
    máš pravdu...
    Je to všetko o slobode, ktorú by sme si mali navzájom dopriať. I slobodnú vôľu veriť v to, čo je každému najbližšie... hoci, ako píšeš, netreba vieru hneď spájať s náboženstvom.

    To Tvoje želanie na záver sa mi veľmi páči... vidí sa mi, že súznenia je čoraz menej :-)
    Príjemné sviatky na vlnách súzvukov :-)
    publikované: 11.04.2009 16:51:05 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  5. Marti, už dávno si ma takto pekne:-)))
    Vážim si to. Takéto veci sa mi lepšie píšu po česky, mnohí mi to vyčítajú.
    Skúsim po slovensky. Máš sa na čo vytešovať.
    Keď sa Ti ľubilo, tak skús aj Ty niečo dať. Dlho si nevytrskla:-))
    Zrejme máš svoj tvorivý pretlak pod silnou kontrolou.
    Ale je fakt, že niekedy neni chuť, keď je chuť, nie je o čem, keď je chuť i o čem, tak príde návšteva a tak ďalej :-))
    Pekné sviatky a nie, že z teho kúpania prechladneš:-)))
    Ahoj a díky!
    publikované: 11.04.2009 17:04:30 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  6. Rusalko, ďakujem za pristavenie,
    bola to reakcia na propagáciu individualizmu a negáciu významu viery jedného blogera. Nemal som to pripravené.
    O to viac si vážim každú pozitívnu reakciu. Vieš, mňa moc ľudí nečíta. Vážne témy zľahčujem, z ľahkých tém robím ešte ľahšie a menej ústretové povahy sú, možno, emocionálne menej stabilné:-))
    Ozaj, keď si už spomenula tie vlny. A súzvuk.
    Niekto miluje kakofóniu morského príboja, vĺn, trieštiacich sa o skalnaté bralo škótskeho pobrežia.
    Súznenie je niečo moc fajn. Stačí si pokecať s mravcom, objať strom, poklábosiť s izbovým kvetom, keď mu dodávaš vlahu, spýtať sa havina na ulici uviazaného pred obchodom, ako ide život, že panička už príde s laskominou, samé drobné súznenia. Obohacujúce. Aspoň mňa:-)))
    publikované: 11.04.2009 17:21:06 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  7. Miťo,
    máš pravdu, aj drobné súznenia robia život krajším...

    Oveľa ťažšie je však súznieť s ľuďmi. No o to je to asi vzácnejšie. Či nie?

    A Tebou spomínaný článok som práve dočítala. Ale akosi dnes nemám chuť do veľmi vážnych tém...
    publikované: 11.04.2009 17:34:11 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  8. Rusalko, to sa Ti ani nečudujem:-))
    Nechal som sa strhnúť. S ľuďmi je to vošajstlich. Dneska súzniš, zajtra blúzniš. Pozajtra zisťuješ, že vlastne prdlajs vieš, popozajtra zabudneš, pak to skúšaš zas a znova. A zrazu kukáš, že je z Teba vdova. :-)))
    Ahojko!
    publikované: 11.04.2009 17:42:32 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  9. Miťo, niektorí ľudia radi zadrapujú...
    a dokonca najradšej v čase sviatkov. Preto si vážim názory, ktoré hlásajú, aby sme vedome druhým neubližovali. Ak sa niekoho zastanem, pretože bol niekto hrubý, prekvapivo dobehne niekto kto sa zastane toho hrubiána... atď. Asi máme ďaleko od súznenia v živote. Mnohí, div nie všetci, ho vyzdvihujú. Žiaľ, je to iba ich teória. V praxi konajú úplne inak. Ja verím v dobro človeka. :-)
    A s tým písaním? Vždy je o čom. Len už nie som "závislá" na blogu. Radšej žijem v realite. :-)
    publikované: 11.04.2009 17:47:11 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  10. Miťo
    je to veľmi dobrá úvaha, takéto slova stále ma potešia .Je dobre vedieť, že sú ľudia ktorí tak rozmýšľajú ako ty .
    Prajem Ti príjemné sviatky :)
    publikované: 11.04.2009 17:48:21 | autor: iris (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. Marti, závidím Ti:-)) V dobrom!
    Prišiel som sem pohľadať priateľov. Keď niekto odíde, som troška smutný.
    No, potom si poviem, že fakt je lepšie žiť v realite ako vo virtualite. Pamätáš sa?
    Mnoho šťastia, Marti.
    publikované: 11.04.2009 17:55:53 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  12. ale si mi ego pomastila:-)))
    Ešte, že mám vycibrený systém autokontroly:-))
    Ale fakt Ti ďakujem za zastavenie. Žiadalo by sa vysloviť s básnikom, že postoj chvíľa, na okamih kratičký, si nádherná a pred Tebou som maličký. Chcem byť malý a ešte menší, až budem najmenší na celom svete:-))
    Verím, že takto rozmýšla spústa ľudí a verím tiež, že ich bude pribúdať geometrickou radou.
    Aj Tebe, Iris príjemné sviatky, veľa, veľa porozumenia a lásky !
    publikované: 11.04.2009 18:04:33 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  13. Miťo v tuto dobu veľmi trefná úvaha
    Úcta k osobnosti druhého, k jeho víře, ke všemu živému i neživému, je jediná cesta pro budoucnost. Protože jinak to, co se nazývá dnes lidstvem, " zítra" už nebude.
    Toto je z tvojej citlivej úvahy pre mňa najdôležitejšia veta. Neposmievať sa nikomu, rešpektovať jeho názory a podporovať ho v jeho presvedčení.
    Treba veriť v seba, veriť, že to dokážeme a dokázať to za každú cenu. M.Cury-Sklodovská
    publikované: 11.04.2009 19:52:25 | autor: Vasilisa26 (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. Vzájomná úcta rešpekt je tým kľúčom,
    ktorým otvoríme všetky brány. Netreba potom boriť hradby, tiahnuť na vojnové pole.
    Otvoríme-li svoje srdcia, nenávisť a zášť zmiznú z nášho sveta nenávratne. Tomu verím.
    Buďme ku sebe slušní, ľudia!
    publikované: 11.04.2009 20:16:48 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  15. Miťo,
    Ty dnes "perlíš". Hneď je príjemnejšie čítať takéto slová od Teba ako o tých pobosorovaniach...
    publikované: 11.04.2009 20:35:25 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  16. To vieš, Marti, v živote ľudskom sa občas pritrafí
    aj takéto niečo.
    Asi to bude tými sviatkami a rozpoložením emocionálnym. A ďakujem Ti.
    Asi som Ťa dosť prekvapil, nie?
    publikované: 11.04.2009 20:46:25 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  17. pekne
    to mas Mito.Ja verim v mier. V dusi. Ak je , tak nema problema. Viera.Viera je pekna potvora o)) ;-)) ;)) Ale mier a nosit ho(so sebu) , na to treba odvahu. To nedakaze hocikto. A barlicka nepomoze. Vediet o tom vieme. Kazdy, no nie?! Asi ano. Ale treba chciet.Kdyz chces, dokazes to. A kdyz ne , tak tvoja vec (teda kazdeho vec nie tvoja ako Mitova..;-)) )
    Krasne sviatky si uzi Mito. Nielen sviatky. Nech ti je kazdy den sviatok lasky, pokoja a mieru. ;)))
    publikované: 11.04.2009 21:19:35 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. Pre Mita :)
    Vdaka ze si nasiel Landu:) necakala som ze to bude mat taký dosah:)
    Poradíš ako sa dávajú rozšírenia?
    publikované: 12.04.2009 00:47:48 | autor: ummarti (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. Ummarti, jasačka, že poradím,
    nie je to nič zložité.
    Vyhladas si skupinu, pesničku (video, nájdeš si, co možno najkvalitnejšie, býva ich viacej) vpravo maš URL a Vložit. Skopírujem údaje z Vložit( Ctrl+C ). Zvolíš veľkosť rámiku, ja dávam ten najmenší. Vo svojom Editore klikneš na Rozšírenia a do toho rámiku to bucneš
    ( Ctrl+V). A je to. Ináč, keď si klikneš u mna na tu pravú šipčičku na spodnom rámiku skladby, tak to tam maš.
    Ďalšie vložíš na dalši riadok.

    publikované: 12.04.2009 06:16:03 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  20. Jajaj, :-))
    máme rovnakú " krvnú skupinu !. To je fajn.
    Niet čo podstatného dodať. Snáď som si mier v duši troška rozšíril o slnko v duši a môj pohľad na vážne problémy je možno niekedy problematicky humorný :-))
    Díky a krásny, romantický deň, Jajaj , želám zo srdca!
    publikované: 12.04.2009 06:23:33 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  21. Vdaka :) podarilo sa:))
    Vdaka :) Ako vies ze o slnko v dusi? :)
    publikované: 12.04.2009 21:43:41 | autor: ummarti (e-mail, web, autorizovaný)
  22. Ummarti, slnko, aj v duši,
    sa,podľa mna vyznačuje tým, že vždycky vyjde. Aj keď bolo nejaky čas pod mrakom:-)))
    publikované: 13.04.2009 07:57:54 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  23. Aj u mna:)
    Tak nechsa rozsvieti este viac prajem :))
    publikované: 13.04.2009 20:02:17 | autor: ummarti (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. Ummarti, snáď to tak bude a ostane.
    Vieš, mne sa moc, moc ľudí snažilo a snaží ubližovat. No to hovorí každý schizrofrenik.
    Mám taký recept na energetických upírov a bosorky odporné.
    Posielam ich permanentne do prdele.
    A Slnko v duši takéto svine neobľubujú. Ony obľubujú, keď si nešťastná. Keď ťa môžu cicať.
    Prišiel som na to, že sú to intelektuálni invalidi. Sami nevedia nič vymyslieť. Sú odkázaní na Teba. Lebo nemajú mozog.
    Slnko v duši je pre nich zabijak. Želám Ti veľa Slnka!
    publikované: 13.04.2009 20:18:57 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  25. Pre
    Vazne si schizofrenik? Kazdemu niekto ublizuje.. je len na nom ako to berie.. zivot je taky.. netreba preto do ludi hadzat kamenom..
    Nepaci sa mi mc ako hovoris o ludoch... to nenasvedcuje o slnku v dusi.. Kto ma ciste oko vidi aj veci okolo seba ciste. Inteligencia nieje vsetko.. Ked ta niekto poziada o nieco posles ho do prdele? Mna si neposlal... Kazdy by podla mna chcel mat slnko v dusi.. neverim ze je to pre nich zabijak...
    Vdak za to co mi prajes.. ale musala som ti napisat ako to co mi pises vidim ja..
    publikované: 13.04.2009 20:34:06 | autor: ummarti (e-mail, web, autorizovaný)
  26. Ummarti, v poriadku.
    Nepotrebujem nič. Vystačím si. Jenom nemám rád ľudí, ktorí si hrajú na niečo, čo nie sú.
    A nemám rád ľudí, čo si myslia, že sú páni sveta. A nebudem iný.
    Som odsúdený k samote ducha, telesným a duchovným cvičeniam a likvidácii hajzlov, čo si myslia, že sim patrí svet, pretože sú bezohľadní.
    publikované: 13.04.2009 20:49:10 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  27. Pre Mita,
    KLazdy nieco nema rad.. ale treba sa viac sustredit na to co mame radi.. preco si myslis ze tvojou ulohou je likvidovat niekoho.. kto tidal to pravo. Viem ze nieje dobré súdit cloveka.. sama mam k tomu sklony.. Kazdemu treba dat sancu a radsej sa snazit pochopit ho preco taky je.. Vsetci aj ty najpysnejsi ludia su odsudeny k samote..myslis ze ich ludia miluju.. Prave oni nepoznaju lasku a mozno preto su taky. Preco sa hraju na nieco co niesu? Preco ich ty nemas rad? Kazdy je taky aky je ale vsetko ma svoj dovod.. ked sa buideme snazit viac pochopit tie dovody.. budeme sa mat radsej.. Mozno sa to zda ze si veci idealizujem.. prave pocuvam tu piesen od Landu.. "nejtezsim zlocinem je hlasati lasku.." Myslis ze ta laska to je myslena tak ze mame niekoho nenavidiet a likvidovat?
    Mozno stretavas velmi vela zlych ludi.. ale preto ti to pisem aby si nezatrpkol voci ludom.. Zda sa mi ze veris v Boha.. v lasku.. a preto si mi aj pisal ze mame rovnaku krvnu skupinu.. Boh bude ten co bude sudit.. a my sa mame milovat. Pocula som take: " Miluj hriesnika, ale nenavid hriech. " Viac sa dokaze ten co dokaze pomoct uplne neznamemu cloveku.. odsudenemu vsetkymi, ktory je uplna spodina.. ako ten kto pomoze niekomu uzasnemu a dobremu. Jezis povedal: "Lekara potrebuju chory , nie zdravy.. " Chces sa ucit nenavidiet, alebo milovat?
    publikované: 13.04.2009 21:07:43 | autor: ummarti (e-mail, web, autorizovaný)
  28. Ummarti, možno sme sa trošku minuli v porozumení jedného k druhému.
    Miluju všechno živé, miluju zdanlivo neživé, snažím sa neubližovať, ničemu a nikomu. Vážim si kameňa, objímem strom, rozprávam sa s kvetom, debatujem so psom, nestúpimm na mravca, milujem všetko, čo stretávam.
    No, zlých ľudí, čo v záujme vlastného prospecu ubližujú, ohrozujú všetko, čeho si vážim, nemám rád. Vieš, učili ma zabiť do piatich sekund.
    V záujme ľudstva. Dúfam, že to nikdy nebude treba. Ale.
    Ale sú tu indivíduá, kde bych neváhal.
    publikované: 13.04.2009 21:31:56 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  29. ...
    A co: "nezabiješ"?Možno že v podvedomí tušís ze to nieje dobré.. preto máš potrebu si to ospravedlnovat.. Oni v zaujme seba ubližuju.. preco asi.. Ked dokazes milovat tak ako hovoris.. tak tou laskou mozes premienat ludi.. Keby si zabil malby si to stale pred ocami. Je lahke zabit zleho cloveka? Mrchaveho psa.. ktoreho cely zivot niekto tyral... a aj dospeleho ktory.. nevie inak len mysliet na seba.. lebo sa nenaucil milovat.. iba nenavidiet.. Jeho naucili zabijat a nicit.. A teba co teraz naucili: Zabyt do piatich sekund... V com si iny?
    publikované: 13.04.2009 21:43:33 | autor: ummarti (e-mail, web, autorizovaný)
  30. Ummarti, nie je to jednoduché vysvetliť.
    Ide o to, že keď sa iba trošilinku dá, tak to nespravíš. Je mnoho ľudí, ktorí pochopia. Je mnoho ľudí, ktorí nepochopia.
    V zásade ide o úctu ku všetkému živému, aj, mnohými chápanému, ako neživému, aj keď to nie je pravda. Aj skala žije!! Iba v inej dimenzii a inak ako človek.
    Stalo sa to, že ľudia sa vzájomne presvedčili, že sú pánmi Všehomíra. Nie je to pravda.
    Sú skazou sveta, vo svojej namyslennosti. Ničia to, čo im treba k prežitiu.
    Múdry človek sa vyhne boju o život, pokiaľ to iba trošilinku ide.
    Nastane však situácia, keď musíš eliminovať zlo. Čo je zlo? Všetko, čo nerešpektuje právo jedinca byť sám sebou.
    Jeden magor, tu na blogu, nerešpektuje základné pravidlo. Že Tvoja sloboda končí tam, kde začína sloboda toho druhého. Propaguje tu právo zabíjať jedincov, ktorí nesúhlasia s jeho hodnotami.Preferuje a forsíruje individualizmus a narcicizmus.Ľudia veriaci v niečo, sú pre neho stádom tupých oviec. Hovado s ľudskou tvárou. Každá ovca má väčšie iQ ako on. A ešte má zastáncov. Dioneu a Racana. Ze to iba na informáciu, na mnohapolnosť názorov.
    Iný nie som. Som človek. Vážim si ľudí. nenávidím hovädá s ľudskou tvárou. Nenávidím hajzlov, čo pod zámienkou polarity názorov bezostyšne propagujú genocídu odporcov. Naučili ma zabíjať. Od puberty, potom profesionálne.
    V tom som iný, Ummarti. Nie som najmladší, ale ešte stále to viem.
    Nedá sa to zabudnút. Vráti sa to, keď na to príde. Je to drill!
    publikované: 13.04.2009 22:17:14 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  31. Pre Mita
    Mas pravdu - sami seba ničíme.. a mudry sa vyhne boju o zivot. Ale to neviem ci clovek dokaze eliminovat zlo toho druheho tym ze sam je k nemu zly. To odporuje laske.. Aj ked niekedy je potrebny maly trest, aby si clovek uvedomil nasledky svojho konania.. ale nasilim to nieje mozne.. A neviem ci tu nablogu ide o zivot.. len netreba brat veci prilis osobne..
    A co ak to, ze:"Tvoja sloboda končí tam, kde začína sloboda toho druhého." nieje pravda.. To by sme daleko nedosli a nedosli by sme vobec k sebe ked by sme boli takto ohraniceny... Neviem cim ti mohli tak strasne ublizit ze si na nich tak velmi nahnevany.. Kadzy ma svoj nazor..
    Viem ze ked sa clovek nieco nauci je tazke sa to oducit.. ale nechaj ich nech su akysu.. a nad sebou viac rozmyslaj.. lebo dost vela hovori o tebe to, ako na nich nadavas.. Mna tiez dakedy chyti taka nalada.. ze sa stazujem na ludi a hnevam sa.. ale je lepsie ked to nerobim. Ked budes pisat so mnou mozes s tym zacat.. ze sa to odnaucis:) mne budes pisat len o sebe a o svojich zlych alebo dobrych veciach co si urobil. Nech kazdy pozera najskr na spinu vo svojom oku. Aj ja sama sa budem snazit pisat najviac o sebe..
    publikované: 13.04.2009 23:18:01 | autor: ummarti (e-mail, web, autorizovaný)
  32. "Ale sú tu indivíduá, kde bych neváhal."
    proc vahas vodnari? kdyz clovek jednou objavi sve ja, ktore se pozdejc prejavi jako iluzorni (vono jako ten clovek prozre a procitne), a ten pocit ho totalne roztristi a vtahne do hluboke deprese, ktera se nenese tak lehce-to radej smrt v abyssu nezli ten prchavy okamzik te povrchni existence co zahaluje to nicotne byti...

    hmm, rada bych vedela kterej to zas diktoval? ja osobne s cestinou mavam jenom obcasni seance skrz knihy, ale ti jsou za ostatni dobu vacsinou jenom v anglictine, ... je to divni, takoveto lingvisticky obraty, kterej na mne prijdou z casu na cas...ale jako na potvoru vzdy jenom v nocnej hodinach
    publikované: 13.04.2009 23:43:56 | autor: zamatova krvicka (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. Cau zamatova
    Tak stou depresiou treba inak narabat.. ked budes hladat najdesi to co zahali nicotne bytie.. Na seba kasli.. co su tvoje obraty dolezite? Ine hladaj co ma zmysel..
    publikované: 13.04.2009 23:53:02 | autor: ummarti (e-mail, web, autorizovaný)
  34. pre um
    hladat zmysel? ten sa vzdy len vymysla samotnym individuom do konca jeho zivota- v kuse si odbieha od tej svojej nicotnosti do sveta plneho vsakovatych veci i jemu podobnych jedincov, u ktorych hlada marnu zachranu pred svojou osamelostou ...ano, ludia si radi prizivaju druhych do fikcneho sveta svojej mysle za cenu zbavenia sa aspon chvilkovej tazobe ten ich nicoty....
    publikované: 14.04.2009 01:05:55 | autor: zamatova krvicka (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. Pomohu vám s češtinou stále mou, rodnou:-)) Je to o mojí bývalé manželce, modelce.
    Nejsem králem okamžiku, nejsem nikdo, nemám nic, co by za zmínku stálo, mám jen duši. A aniž to někdo tuší, zranitelný jsem jak dítě.
    Nenech se zmást, lásko má, má duše je jen Tvá. Snažím se, snažím, mít Tě, nedělit se s nikým. Někdy daří se, jindy budeš s nikým. Co Tě zlíbá, pojme a odvrhne. Jsem tu stále, čekající. Nežádám slova, výraz tváře, nevěrnice kající se z nečeho, co chtěla sama. Odpouštím a nestydím se za slabost paroháče. Jsi pro potěchu, pro lásku zrozená, já to vím, žárlivost je nechtěná. Buď sama sebou, jak jen to půjde, vracej se, alespoň občas. Přitiskni se a lži mi bezostyšně. Mám Tě ráda.
    publikované: 14.04.2009 01:09:18 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  36. "lži mi"
    to proboha proc?
    publikované: 14.04.2009 01:23:38 | autor: zamatova krvicka (e-mail, web, neautorizovaný)
  37. Zmysel
    Je jedna pravda.. ktora nieje vymyslena.. le len vobec, viac alebo menej pochopena.. ale nie kazdy ju moze vidiet.
    publikované: 14.04.2009 01:25:00 | autor: ummarti (e-mail, web, autorizovaný)
  38. Děvčata, je to jednoduchý na pochopení.
    Když se do mužskýho někdo zamiluje( čti oblíbí si ho člověk opačného pohlaví),navíc je to atraktivní, nádherná ženská, která se živí modelingem, pozbývá, poznenáhlu, smysl pro žárlivost, začíná si vychutnávat okamžiky, kdy může být s osobou sobě blízkou, tak řečeno, v intimním souznění. A pakliže je to osoba atraktivní, a muž není zatížen ubíjející deformací vlastnit, je rocker, nastává stav, kdy je srozuměn s faktem, že tak nádhrnou ženu, skrátka a dobře, nemůže si jí uzurpovat jenom sám pro sebe. Jen to těžké vysvětlit.
    Skrátka nejsem žárlivý typ, no.
    Ale můj příspěvek byl o víře. Abych to odlehčil.
    Věřím, že i modelka může být dobrá manželka. No, ale, jsem si to vlastní nezodpovědností pokazil.
    V této chvíli věřím, že normálně příjemná žena, podle běžně chápaného standardu méně atraktivní je ideální. Ale pozor!
    Musí bejt hodná! Vařit umím já.
    Věřím, že taková je. Někde. Možná se nepotkáme. A možná, že se potkáme. A já budu hrozně nesmělej!
    publikované: 14.04.2009 02:06:24 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014